hentakkan kaki anda kat sini erk ;p

" For whatever I might be facing today , i believe Allah is with me and insyaAllah everything is gonna be fine."

Sunday, December 2, 2012

JUST MARRIED ????

Assalamualaikum.. 


Oh mama, saya mahu kahwin. Kahwin dengan siapa ? Dengan pujaan hati saya. Opppssss. Heeeeee. Menggatal nak kahwin. Tajuk entry pun kemain lagi tu. Nasib baik ada tanda soal kat belakang. Kalau tak, memang dah gatai bebenor lah yeop yoooo... Hihihihi..


Just Married ??? Alahai siapa yang taknak kahwin kan. Semua nak kahwin. Semua nak hidup bahagia dengan pasangan masing-masing. Semua nak ada zuriat sendiri. Kahwin ni satu ibadah sebenarnya. Bukan solat je yang di kira ibadah. Tapi kahwin pun salah satu ibadah dalam agama islam. Sebenarnya kalau nak di ceritakan secara detail pasal kahwin ni, rumit. Panjang. So, apa kata kalau yang taktahu lagi tu, sila klik kat sini, Perkahwinan Menurut Islam .



Kenapa tetiba je aku story pasal kahwin erkkk ? Sebab dah dua hari berturut-turut aku menghadiri Kursus Pra Perkahwinan. Ohhhh it's so awesome. Banyak ilmu yang aku dapat. Dari segi rohani, mental. Semuanyalah. Memang patutlah di wajibkan buat kursus kahwin sebelum kahwin.



This is first day of ' Kursus Kahwin '... Nahhh,, macam cikgu tak ? hikhikhik :D


Actually kursus kahwin ni anjuran Pejabat Dun Kijal. Kalau last year tak kena bayar pun tapi this year kena bayar RM10. Tapi bagi aku dah syukur Alhamdulillah boleh dapat yang murah cenggitu sebab sekarang aku dengar dengar desas desus mengatakan kalau kursus kahwin dekat pejabat agama di kenakan bayaran sebanyak RM50. So sangat tak rugi lah join kursus yang ni kan.



So, dengan bangganya dahku mempersembahkan,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, TARAAAAAAAAAAA ;D









After 2 hari kami menadah telinga mendengar ustaz-ustaz berceramah, but so far so good, AKHIRNYAAAAAA,,, kami dapat apa yang kami mahukan melalu kursus ni... SIJIL KAHWIN. hihihihihi.. So now, aku dah boleh kahwin kan kan... *gedik bebenor nak kahwin....


Sekian :)



3 comments:

Jahirah said...

senang dah amek siap2...nak kawen xyah amek dah t...hehee

kocix! said...

bestnyer da amik kusus kawen!
mesti mcm2 citer best dari ustaz kn. huhu

bile la turn kocix! kih3

ain shakirah said...

@aishah jahirah : hihihi tu lah. nanti dah masuk study balik, tak menyempat pulak nak buat. so better buat skrg. heeeeeeee ;)


@kocix! : hihihi best sgt. malu tapi best. hihi. .. buat cepat2 ye kocix. nanti boleh kahwin. hehe