hentakkan kaki anda kat sini erk ;p

" For whatever I might be facing today , i believe Allah is with me and insyaAllah everything is gonna be fine."

Saturday, March 5, 2011

1 credit hour = RM200 ??? WOW!!!!

~Assalamualaikum... hari ni rase mcm mood nak buat entry tu ada walaupom esemen terkandas tak siap-siap lagi. hahaha. susah lah weyh. aku rase mcm nak terberak je buat esemen tuh. buku mak aiii,, tebal nak mampus. tapi sepatah haram pom aku tak jupe ape yang aku nak. aishhhhh...
ni lah buku tuh.. MANUFACTURING PROCESS... subjek pembuatan tapi dengan subjek kimia sekali ada kat dalam.. adoiiiii


 
tengok tuh,,, tebal.. tapi ada lagi yg lebih tebal dr ni.. sabor jelah.

 Ok ok ok... berbalik pada tajuk entry... 1 hour credit = RM200.. RM 200 ni bagi student degree.. kalo diploma RM 170,, foundation aku tak sure.. dulu time aku foundation,, RM90 je untuk 1 jam kredit. Mesti korang nak tahu kan pe yang aku melaluk ni kan... ni lah ape yang aku kena bayar kalo repeat subjek ni.. bukan subjek ni aje tp sume subjek lah dlm course aku... subjek manufacturing process ni pom ada 3 hour kredit.. so 3 darab 200.. tak ke 600 ???? waaaaaaaaaaaaaa haru aku kalau kena repeat...

ni logo TATiUC


Korang yang tak tahu TATiUC tu macam mane,, meh aku nak cite,,, tatiuc tuh half  GOV half swasta.. tapi dah nak naik taraf jadi gov sepenuh nye.. bile tu aku tak xsure lah.. Yuran kat TATiUC memang mahal.. aku punya kos pom RM4900 untuk 1 SEM ( 1 sem tuh 6 bulan lah )... TAPI agak berbaloi lah coz semua kemudahan lab dengan bengkel ada... tak perlu lah susah payah pinjam bengkel or lab kolej laen... macam sesetengah U,,, niat aku bukan nak merendahkan U tu erk tapi aku cume nak kongsi lah sikit... every month adalah student2 U berkenaan mai kat kolej aku.. dulu aku ingatkan diorang ada seminar ke hape ke tapi selepas diselidik barulah aku tahu pihak U tersebut sewa lab kimia untuk student-student die.... oklah kan sewa,, tak pinjam cmtu aje.. tapi yang aku hangin sikit nim,, dah lah sewa pinjam lab kat kolej aku tapi sombong tuh mak aiii nak mampos.. macam aku pulak yang tumpang kolej diorang.. nasib baeklah aku ni bukan budak chemical macam MyKajang aku tuh.. kalo tak dah lame aku komplen dengan instructor..

So,, bagi yang pikiaq TATiUC tuh mahal nak mampos,,, korang pikir lah balik... mahal tuh memang mahal tapi berbaloi lah weyh..

OK,, sekian. =)



8 comments:

fLy_AwAy said...

4900 dikire sgt murah la tu compared ngan kite 81k yang macam harem ~~ huhu, dem =___=

ain shakirah said...

fly away > uishhh 81k for 4 years or 1 sem????? sy punye 70k for 4 years. tu pom kne tambah duit sendiri pulak =)..4900 tuh hnya untuk 1 sem=6 bln.

Unknown said...

sis.. TATI stands for what?

blom pernah dengar lagi uni college ni..

tapi macam best je..

^-^

ain shakirah said...

cikcomot> tatiuc tuh stand for terengganu advanced technical institute university college. sume kos kat cni majority berkaitan dengan engineering... kalo cikcomot nk tahu dengan lebih lanjut.. tengoklah website ni...

www.tatiuc.edu.my

=)

baha said...

mykajang~
nice..
ermmm..
tati penye org ni..
ermm..
ajo r org ea..
nk belog cm ye gop...
2 je..
salam

ain shakirah said...

baha > lak memang awop dop blajo tati op baha haha. nop suh ajo npe??? kite dop reti mne gop wt belog.

MadaM LaLa said...

Madam bekas student tati...
time tu blum naik Universiti lagik..
cost untuk HND Software Engineering almost 30k, tp kat situ mmg best!!!

ain shakirah said...

madam lala> ohhhh my senior lah ni. hehe. mmg best kn stdy kat cni. semua kemudahan ada. rase2nye yuran utk HND skrg pom mcm dulu jugak. lau naik pom sikit jelah. 2 year je kn. sy mahal sebab degree 4 years. foundation dh 1 years.