hentakkan kaki anda kat sini erk ;p

" For whatever I might be facing today , i believe Allah is with me and insyaAllah everything is gonna be fine."

Saturday, January 8, 2011

TAHI LALAT HINDARI OSTEOPOROSIS

~Tips untuk ari ni heeeeeeeeeeee:))).....
Actually aku pom tatau sal ni... Tadi mama aku de la beli majalah kat bandar... HARMONI... Otw nak balik umah,, aku pom belek la majalah tu,,, yela busan ugak duk je lam kete tuh.. So, tengah2 belek,, mata aku pom tertangkap la sal info nim... Haaa sekurang-kurangnye tak la sia-sia aku duk kat belakang sambil belek majalah ni heeeeeeeeeee:)))

Info nye berbunyi begini :
  • Tahi lalat sering dikaitkan dengan risiko kanser. Tapi tahukah anda bahawa tahi lalat boleh MENGUATKAN TULANG ?
  • Kajian terbaru oleh King's College London, United Kingdom yg diketuai oleh genetik, Dr. Tim Spector (emmm aku pom ta kenal siapekah gerangan manusia ini hehehe ), mendapati bahawa semakin banyak tahi lalat yg anda miliki bermakna semakin kuat tulang anda ( uishhhh aku tahi lalat sikit nim,,kene minum aanlene byk2 la npk gayenye heheee).
  • Diterbitkan dlm Diary Mail, kajian itu menjelaskan lelaki dan wanita yg mempunyai 100 tahi lalat di tubuhnya mempunyai tulang yg mampu menghindarkan penyakit osteoporosis.
  • Malah individu yg mempunyai byk tahi lalat juga diyakini memiliki mata dan hati yg lebih sihat berbanding individu lain. Selain itu, tahi lalat juga boleh mengurangi kerutan dan membuatkan pemiliknya 7 tahun lebih muda berbanding usia sebenar.
~haaaa ni la yg aku dpt masa belek majalah HARMONI tu.. Bagus jugak kan... Leh tambah ilmu pengetahuan heeeeeeeeee:))))
Ok laa... bubye.. muahhhhh :))

No comments: