hentakkan kaki anda kat sini erk ;p

" For whatever I might be facing today , i believe Allah is with me and insyaAllah everything is gonna be fine."

Wednesday, July 3, 2013

jatuh. bangun. senyum bahagia.


jatuh ? aku juga pernah jatuh. jatuh tangga. lukanya cuma seketika. tapi kalau jatuh cinta, sekali kecewa, lukanya, selamanya terasa.

bahagia ? semua nak rasa bahagia dalam cinta. aku pun sama. aku juga ingin bahagia. bahagia bersama insan yang aku cinta. yang aku suka. tapi bahagia tanpa akad cuma seketika. ya. itu aku dah tahu sebenarnya. tipu kalau aku cakap aku tak pernah bahagia. dulu aku juga pernah merasa bahagia. bahagia bersama insan yang aku cinta. yang aku angankan untuk sehidup semati bersama. tapi ternyata hubungan kami cuma seketika. tanpa banyak bicara, tanpa kata kata, dia tinggalkan aku begitu saja. 

kecewa ? ya. aku tersangat kecewa. tak mudah aku nak lupakan dia. tapi aku harus redha. redha dengan ketentuan DIA. betul. sekali terluka. selamanya terasa. 

tapi luka itu ada hikmah sebenarnya. Tuhan nak permudahkan jalan kita. jalan untuk menjejaki yang 'halal' buat kita. juga tuhan nak uji kita. tuhan uji tanda DIA sayang kita. 

sekarang, hati aku dah lega. dah boleh terima segalanya. dah lupa semuanya. biarlah 'dia' berbahagia. berbahagia bersama insan yang dia cinta. aku nampak dia bahagia. aku nampak kekasih dia duk canang canang kisah cinta mereka. biarlah mereka dengan cara mereka. semoga mereka bahagia hingga syurga sana.

pelik kenapa aku bercerita pasal ni ? entah lah. tetiba aku rasa takut. takut nak hadapi hari esok. 

ya. yang pergi itu memang cinta. tapi tak mustahil yang datang itu mungkin jodoh kita, jodoh sampai syurga.

sekian.



p/s : hati aku tengah 'jatuh' sekarang. jatuh suka. tapi biarlah tuhan yang tentukannya. biarlah hanya doa aku salurkan untuk 'dia'. moga sampai di hatinya. aminn ya robb.

2 comments:

ainil fazieda said...

kuatkan semangat :) itu kunci segalanya . Amiinn .

Btw , sy dah jd makhluk2 comel di blog awak neyh :) thanx for visiting me .

ain shakirah said...

ainil fazieda : auwwww thanks comey :)