hentakkan kaki anda kat sini erk ;p

" For whatever I might be facing today , i believe Allah is with me and insyaAllah everything is gonna be fine."

Monday, February 21, 2011

Oat musuh jerawat ????

Ni 1st entry yang aku buat selepas hati aku di sakiti dan di khianati. Oke3. juz ignore that topic. entry kali ni aku cume nak berstory morry la sikit pasal oat ni.

Dua hari lepas aku ada lah terterjah satu belog yang comey mcm tuan dia jugak. cume aku dah agak lupe sape empunye belog tuh. Then kat belog si comey tuh ada la die buat 1 entry tentang oat dan jerawat.

Disebabkan aku ni mempunyai kulit muke berjerawat, so aku dengan excited nye berlari-lari anak ke dapur and kidnap sedikit quaker oat bapak aku. nasib baek bapak aku ada kat offshore semasa kejadian berlaku hahaha.

Then, dengan bersertakan sedikit madu yang bapak aku beli kat Iran, aku pom membuat satu adunan oat campur madu. Fuhhhh best giler aroma madu ngan oat tuh. rasa macam tak jadi je nak taruk kat muke. rase macam nak telan je haha. 

Misi pom bermula. Wahhhh 1st time calit oat kat muke rase cam best sangat-sangat. sejuk. lembut. wangi. aiiiii memang tangkap lentok lah. sampaikan aku tertido lepas selesai menampal seluruh muke ku dengan oat hehehe.

After 1 hour, aku pom terbangun. Actually aku dah alarm jam lah sebelom tido tuh hahaha. Sebab aku tau, sure aku tertido haha.

ALAMAKKK,,, oh TIDAK!!!! muke ku mengeras. Woiii kau belom basuh muke lagi lah. mestilah muke jadi tegang. dah oat bertempek kat muke tuh. hehehehe aku terlupa daa. Sepantas kilat aku berlari ke bilik air.

Selepas mencuci muke,, aku tengok keadaan kulit muka aku tersangatlah lembut hahaha. suke suke suke. Betol lah wey. jerawat kat muke aku macam dah masak. dah nak pecah-pecah. and ada yang dah pecah. Actually ada 4 butir jerawat time treatment tuh hehehe. ( macam mane ye oat pom buleh cooking kat muke aku sampai jerawat aku pom buleh jadi masak ??? aishhhh kompius ni !!!! )

Hahaha, so begitulah story aku serba sedikit tentang oat dan jerawat. Actually aku nak bagitau lah, jangan takut-takut nak try coz aku rase oat tak merbahaya pom kat kulit muke kalian semua. yelah kalau bahaya, takkan lah bapak aku buleh makan oat tuh hehehehe.

So, yang kat rumah, jangan lupa try tuh erk. Sangat murah. Tak payah berhabis duit gi kat facial salon. Sekaligus korang buleh buat makan oat tuh haha. So JIMAT. kerana berjimat cermat amalan mulia. heeeeeeee :)

4 comments:

nora said...

nyah tak makan pun oat tapi jerawat ada je....


T_T

ain shakirah said...

so mkn la oat. insyaallah jerawat xde lah.

baha said...

bertempek oh!!hahaha

ain shakirah said...

baha > nape gop awop baha ae haha